Spacerkiem po Warszawie

07 minW dniach 26 – 28 września br. 25 osobowa grupa uczniów z klasy VII i VIII SP w Grzegorzowicach wzięła udział w trzydniowej wycieczce do stolicy. Podróż wygodnym pociągiem była okazją do wspólnych rozmów i integracji grupy. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki, z którego zobaczyliśmy piękną panoramę miasta i obrane przez nas cele zwiedzania.

Już wtedy wiedzieliśmy, że korzystając z metra i tramwajów dotrzemy w różne części dużego miasta, ale sporą część pokonamy też pieszo.

Pierwszego dnia zobaczyliśmy również Pałac Prezydencki, bazylikę Trzech Krzyży, katedrę warszawską, kościół św. Anny, Uniwersytet Warszawski, Zamek Królewski, stare miasto z pomnikiem syrenki oraz Grób Nieznanego Żołnierza wraz zmianą warty. Po krótkim odpoczynku w Ogrodzie Saskim zobaczyliśmy Warszawę w oświetlonej szacie. Jesienią dni staja się coraz krótsze, jednak w tym przypadku miało to swój niezapomniany urok. Udaliśmy się na zasłużony wypoczynek. Oczywiście, że starczyło nam jeszcze sił na wspólne rozmowy, żarty i dowcipy.

Drugiego dnia zwiedziliśmy Stadion Narodowy, na którym przewodnik opowiedział nam wiele o jego funkcjonalności, wydarzeniach i pokazał nam wszystkie ciekawe miejsca tzw. trasy „emocji piłkarskich” z salą konferencyjną włącznie. Potem udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Tam spędziliśmy kilka godzin odkrywając różne ciekawostki świata nauki i techniki. Niezłomni -zwiedziliśmy ogrody na bibliotece UW , Powiślem dotarliśmy do pomnika Syrenki ,udaliśmy się pod budynek Sejmu. Zwiedzając park łazienkowski na chwilę wypoczęliśmy, aby zobaczyć jeszcze wiele ciekawych miejsc m.in. pomnik Chopina, kancelarię premiera i ulicę ambasad.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od lekcji historii w Muzeum Powstania Warszawskiego, skupiając uwagę na losach bohaterów tych dni, ich walce o wolność. Film pt. „ Miasto ruin” jest dla nas smutnym świadectwem dramatycznych zniszczeń naszej stolicy w czasie II wojny światowej. W biznesowej części Warszawy zobaczyliśmy wystawę związaną z rocznicą 100 - lecia odzyskania niepodległości w nowoczesnej plenerowej oprawie. Żegnając się z Warszawą przeszliśmy pod mury getta warszawskiego.

Wycieczka do stolicy na długo pozostanie w naszej pamięci. Chętnie do niej wrócimy.